We're talking GLOW !






 Glow, glow glow! Jag älskar när huden är full av lyster, glow och skimmer! Ofta när jag sminkar mig (speciellt på vintern!) känns huden alldeles matt, glåmig, torr och tråkig och de är de här dagarna jag helst av allt sjukanmäler mig från skolan och hoppar ner i sängen igen (gärna framför ett sex and the city avsnitt och en choklad ask framför nosen!) Men det finns faktikst endel knep att ta till för att få huden att "vakna" och skina lite mer.

Men vaddå för knep då?


  • Efter ansiktstvätt, smörj in huden med Aco:s solskyddsfaktor för ansiktet. Huden blir otroligt följsam och allt annat än matt. Här får man passa sig för att inte ta för mycket, så att huden inte set fet och glansig ut istället. Ett otroligt hett tips enligt mig, och en personlig favorit ! (eventuellt kan man blanda denna ansiktslotion med sin vanliga ansiktskräm!)

  • Andvänd en highlighter. Finns i fast eller flytande form, fråga personalen på Kicks, Åhlens, Make Up Store eller på något liknande ställe så kan de guida dig till rätt produkt för just din hudtyp.


  • Lite skimmrande ögonskugga i vitt på ögonlocken ger ett helhetsintryck av mer lyster i ansiktet! Dessutom är det väldigt sommrigt och fräsht också !

  • Solpuder. Några drag med en stor pensel med solpuder över kinder, näsa och hals ger ofta lite skimmer! Se dock till att inte köpa ett matt solpuder, då lär det förmodligen inte bli så mycket glow i ansiktet!

  • Andvänder du foundation, se till att välja en foundation med olja då huden upplevs mindre matt då ! Foundation med (och utan också för den delen!) hittar du bland annat på Make Up Store.  





Jessica Alba, vad har du för superknep för att uppnå det där magiska glowet?!
Come on and share !

 

Premiere: Jessica Alba at the LA premiere of MGM's Walking Tall - 3/29/2004Lester Cohen, Wireimage.com - Friday, September, 22, 2006, 12:22 AM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0